RX8Club.com - Search Results

Notices
 
Search: Posts Made By: Kane
Showing results 1 to 50 of 239
Search took 0.15 seconds.
02-25-2018, 03:52 PM
Replies: 8
Views: 777
Posted By Kane

123

123
02-23-2018, 02:08 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

Index of /RX8 (http://strikersdomain.org/RX8/) ...

Index of /RX8 (http://strikersdomain.org/RX8/)

Updated post 1 too.
02-21-2018, 06:51 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

Sorry, bud. If it makes you feel better, the...

Sorry, bud.

If it makes you feel better, the audio wasn't that great.
02-21-2018, 06:47 PM
Replies: 8
Views: 777
Posted By Kane

Luckily, I am an excellent translator of...

Luckily, I am an excellent translator of disgruntled veterans.:rock:
02-21-2018, 06:29 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

Yeah, think google deleted them when I hit my...

Yeah, think google deleted them when I hit my google drive limit. I'm not sure. But I thought someone else had saved them and had them available.
02-20-2018, 05:19 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

"Small" Vacuum Leak... lol

"Small" Vacuum Leak... lol
Forum: Rotary Swaps
11-10-2017, 10:00 AM
Replies: 126
Views: 170,876
Posted By Kane

+1 for direct short piping and boost lag - 1...

+1 for direct short piping and boost lag
- 1 for heat exchange

I think some creative venting might help. It'll be interesting how it all comes together.
Forum: Rotary Swaps
11-09-2017, 02:13 PM
Replies: 126
Views: 170,876
Posted By Kane

Interesting.

Interesting.
06-27-2017, 04:47 PM
Replies: 22
Views: 1,489
Posted By Kane

Sorry guys, my copies are all older. I haven't...

Sorry guys, my copies are all older. I haven't tuned an 8 in a few years.
03-16-2017, 09:08 AM
Replies: 21
Views: 1,749
Posted By Kane

I'm gonna keep my eye on this...be careful about...

I'm gonna keep my eye on this...be careful about appearing to spam threads. It will get you banned.
03-09-2017, 04:24 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

Maybe you copied them.... dunno

Maybe you copied them.... dunno
03-08-2017, 03:47 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

Whew!!! Dodged a bullet there. LOL

Whew!!! Dodged a bullet there. LOL
02-03-2017, 11:12 AM
Replies: 4
Views: 656
Posted By Kane

Free downloads are ok, if you want to advertise...

Free downloads are ok, if you want to advertise an item for sale you need to become a vendor.
08-29-2016, 02:19 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

^^^ Yup

^^^ Yup
08-15-2016, 12:37 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

Last I heard from Lui Rivera at Wankelworks was...

Last I heard from Lui Rivera at Wankelworks was running super small splits successfully.

So if you are ok with the extra risk, it can make more power.
Replies: 45
Views: 9,782
Posted By Kane

Keep personal attacks out of it folks. Talk...

Keep personal attacks out of it folks. Talk about the product, company, etc. - but not about the person.
05-10-2016, 05:31 PM
Replies: 26
Views: 4,983
Posted By Kane

Yep still working. Just super slowly.

Yep still working. Just super slowly.
04-05-2016, 07:16 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

I'm not sure. Been slammed lately..... Bump...

I'm not sure. Been slammed lately.....

Bump for anyone else?
03-13-2016, 08:56 AM
Replies: 542
Views: 163,488
Posted By Kane

Adaptronic would be my vote.

Adaptronic would be my vote.
03-12-2016, 03:15 PM
Replies: 542
Views: 163,488
Posted By Kane

Burn you mean. Throwing them away means...

Burn you mean.

Throwing them away means someone else might think they're worth using.
03-12-2016, 11:06 AM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

Knock sensor is useless. Mix It Up: Air/Fuel...

Knock sensor is useless.

Mix It Up: Air/Fuel Tuning Explained (http://tunertools.com/articles/AFR-Tuning.asp)

That link will save me a lot of typing time. RBT, LBT define your range of target...
03-12-2016, 11:03 AM
Replies: 542
Views: 163,488
Posted By Kane

Looks pretty much complete, yes.

Looks pretty much complete, yes.
01-14-2016, 08:14 PM
Replies: 2,362
Views: 137,126
Posted By Kane

Welcome to Hide The Plate!...

Welcome to Hide The Plate! (http://www.hidetheplates.com/) :ylsuper:
12-09-2015, 04:23 PM
Replies: 2
Views: 385
Posted By Kane

Wrong forum, you need to post this in the For...

Wrong forum, you need to post this in the For Sale area.

Closing....
12-08-2015, 03:40 PM
Replies: 22
Views: 1,533
Posted By Kane

Merged

Merged
09-10-2015, 03:57 PM
Replies: 35
Views: 5,441
Posted By Kane

Too bad they were all pig rich. I'd like to have...

Too bad they were all pig rich. I'd like to have seen if they were adjusting AFR's too.
09-10-2015, 12:13 PM
Replies: 35
Views: 5,441
Posted By Kane

Can you do the same test and also compare AFRs?

Can you do the same test and also compare AFRs?
09-09-2015, 09:42 AM
Replies: 2,362
Views: 137,126
Posted By Kane

If you want to test it, you have to max all the...

If you want to test it, you have to max all the compensation tables. Since we do not know the exact weighting of each variable. Then set each one back to 1.00 one at a time, that might help tell...
09-08-2015, 03:15 PM
Replies: 6
Views: 4,979
Posted By Kane

Moved to DIY. Good Job.

Moved to DIY. Good Job.
09-08-2015, 10:41 AM
Replies: 2,362
Views: 137,126
Posted By Kane

Correct, look at IAT Comp table, it is a straight...

Correct, look at IAT Comp table, it is a straight downward line.

If you were to raise calc load on temperatures above say 110F, then it would add load, increase fueling and retard timing all else...
09-08-2015, 07:32 AM
Replies: 37
Views: 6,904
Posted By Kane

Yellow, Blue, Blue is fine. Red, Yellow,...

Yellow, Blue, Blue is fine.

Red, Yellow, Yellow (as long as both yellows are uncapped) is ok.

Basically you have two latency tables in the Cobb, one affects the Injector 1, and the other,...
09-08-2015, 07:29 AM
Replies: 2,362
Views: 137,126
Posted By Kane

Fixed volume, variable mass.... that is why IAT...

Fixed volume, variable mass.... that is why IAT and ECT affect Calculated Load. Higher IAT will decrease load unless you change the IAT table into a U shape, IE, higher temps affecting the calc load...
09-08-2015, 07:22 AM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

12.3-12.5 is too lean IMO for these engines. ...

12.3-12.5 is too lean IMO for these engines.

From completely stock OEM tune to a ragged edge dyno tune, I've gained 13hp off of just the tune itself.
Replies: 138
Views: 69,064
Posted By Kane

https://www.rx8club.com/series-i-engine-tuning-for...

https://www.rx8club.com/series-i-engine-tuning-forum-63/so-you-want-tuner-look-no-further-253444/
09-01-2015, 06:10 PM
Replies: 2,362
Views: 137,126
Posted By Kane

I can't find it, all I can find is a screenshot I...

I can't find it, all I can find is a screenshot I took of it....:dunno:




I know I know....still working on it slowly but slowly....lol


Here see if this helps while I keep looking. I...
08-31-2015, 05:41 PM
Replies: 2,362
Views: 137,126
Posted By Kane

I had built a dynamic compression timing model in...

I had built a dynamic compression timing model in excel a few years back. I posted it on here. I'll have to go and see if I can find it.
08-25-2015, 08:14 AM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

Wierd. I've never had a problem getting an 8 out...

Wierd. I've never had a problem getting an 8 out of Closed Loop.

Is this unique to the series 2 maybe, or past 2007 ECU's I wonder?
08-22-2015, 10:39 AM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

I've never felt the need to mess with CL. Stoich...

I've never felt the need to mess with CL. Stoich is Stoich.... so I am not sure what the tables actually do. If it's something you feel like you need to tune, maybe go open loop earlier?
08-21-2015, 04:03 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

HAHA, yeah - the tradeoffs suck sometimes.

HAHA, yeah - the tradeoffs suck sometimes.
07-18-2015, 12:59 PM
Replies: 221
Views: 82,347
Posted By Kane

Those RPM ranges are also impacted by additional...

Those RPM ranges are also impacted by additional injectors coming online. Any change your injector scales are off?
07-15-2015, 07:52 PM
Replies: 221
Views: 82,347
Posted By Kane

Too much adjustment down low. Did you correct...

Too much adjustment down low. Did you correct for throttle inputs?
07-03-2015, 12:44 PM
Replies: 2,012
Views: 126,589
Posted By Kane

I'll close it. Someone else can take the lead.

I'll close it. Someone else can take the lead.
06-24-2015, 03:17 PM
Replies: 98
Views: 14,139
Posted By Kane

Yes.

Yes.
05-26-2015, 04:46 PM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

Fuel target, and yes they act as an accelerator...

Fuel target, and yes they act as an accelerator pump. I always richen them for boost, look at your AFR curve when throttling into boost and check for any initial lean spots. Those can usually be...
05-14-2015, 06:00 PM
Replies: 647
Views: 99,517
Posted By Kane

Mix It Up: Air/Fuel Tuning Explained...

Mix It Up: Air/Fuel Tuning Explained (http://tunertools.com/articles/AFR-Tuning.asp)
05-04-2015, 06:59 PM
Replies: 26
Views: 4,983
Posted By Kane

Nope, still working on it. Hard to put a ton...

Nope, still working on it.

Hard to put a ton of time on it with everything else going on.
04-30-2015, 06:42 AM
Replies: 409
Views: 57,585
Posted By Kane

:suspect:....... Like it never even happened.

:suspect:.......

Like it never even happened.
04-09-2015, 07:34 PM
Replies: 95
Views: 9,764
Posted By Kane

Why do we keep bringing temperature into it.......

Why do we keep bringing temperature into it.... it's the pressure differential that does the work.

Bernoulli principle anyone? Temperature of exhaust matters because it INCREASES the pressure...
04-08-2015, 06:32 PM
Replies: 95
Views: 9,764
Posted By Kane

Ah, the butting heads between physics, and...

Ah, the butting heads between physics, and engineering.....

So many variables. If you think in terms of the fact that mass can neither be created nor destroyed, it helps to visualize how the maps...
03-23-2015, 06:26 PM
Replies: 647
Views: 99,517
Posted By Kane

Can't hurt. DIY is the way to go long term. ...

Can't hurt.

DIY is the way to go long term. As you know, when tuning around and finding bad MAF's, O2 sensors etc, it is much cheaper to retune yourself.
Showing results 1 to 50 of 239
 


 
Forum Jump

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service

© 2019 MH Sub I, LLC dba Internet Brands

We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.