RX8Club.com
Register Photo Gallery FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read RX8 Live!Used CarsVendor Directory

Go Back   RX8Club.com > Series I Tech & Performance > Series I Trouble Shooting
Sign in using an external account
Register Forgot Password?

Welcome to RX8Club.com!
Welcome to RX8Club.com,

You are currently viewing our forum as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our community, at no cost, you will have access to start new topics, reply to conversations, privately message other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is free, fast and simple, so please join RX8Club.com today!


Reply
 
 
 
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread Rate Thread Display Modes
Old 07-24-2009, 06:15 AM   #1
silver rx8
 
Trader Score: (0)
Join Date: May 2009
Location: united kingdom
Posts: 85
turbo from rx7

Will a twin turbo from an rx7 fit direct to an rx8?
This ad is not displayed to registered and logged-in members.
Register your free account today and become a member on RX8Club.com!
rx8james89 is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 06:44 AM   #2
I <3 Sushi
 
Spinning Sushi's Avatar
 
Trader Score: (21)
Join Date: Aug 2006
Location: SoCal
Posts: 3,984
johnbt86 Spinning Sushi
Send a message via AIM to Spinning Sushi
Yes, in fact, you can use two twin turbos from the RX-7's. That means, you'll have four turbos!
__________________

OMG IT SPINS!!
Spinning Sushi is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 06:45 AM   #3
I <3 Sushi
 
Spinning Sushi's Avatar
 
Trader Score: (21)
Join Date: Aug 2006
Location: SoCal
Posts: 3,984
johnbt86 Spinning Sushi
Send a message via AIM to Spinning Sushi
BTW, it's also a direct swap.
__________________

OMG IT SPINS!!
Spinning Sushi is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 06:46 AM   #4
I <3 Sushi
 
Spinning Sushi's Avatar
 
Trader Score: (21)
Join Date: Aug 2006
Location: SoCal
Posts: 3,984
johnbt86 Spinning Sushi
Send a message via AIM to Spinning Sushi
I also recommend adding exhaust bearings and cross drilled brake lines so that it can handle all that power.
__________________

OMG IT SPINS!!
Spinning Sushi is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 07:00 AM   #5
Registered User
 
NoOdLe BoY's Avatar
 
Trader Score: (1)
Join Date: Jan 2007
Location: NyC
Posts: 1,234
Send a message via AIM to NoOdLe BoY


why is this in "issues & problems"?

because he has issues and problems ?? lol
__________________
Quote:
Originally Posted by _kristi View Post
it actually makes me giggle every time i see it,
NoOdLe BoY is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 07:00 AM   #6
I <3 Sushi
 
Spinning Sushi's Avatar
 
Trader Score: (21)
Join Date: Aug 2006
Location: SoCal
Posts: 3,984
johnbt86 Spinning Sushi
Send a message via AIM to Spinning Sushi
^ Hey, if you can't contribute to the thread by helping the OP then GTFO! Take your shiet elsewhere!
__________________

OMG IT SPINS!!
Spinning Sushi is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 07:05 AM   #7
Registered User
 
NoOdLe BoY's Avatar
 
Trader Score: (1)
Join Date: Jan 2007
Location: NyC
Posts: 1,234
Send a message via AIM to NoOdLe BoY
Quote:
Originally Posted by Renesis SE3P View Post
I also recommend adding exhaust bearings and cross drilled brake lines so that it can handle all that power.
shut up noob!!! if you were really wanted to help the guy then you would of told him that he really needs a wheelie bar for that beast of a swap.
__________________
Quote:
Originally Posted by _kristi View Post
it actually makes me giggle every time i see it,
NoOdLe BoY is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 07:10 AM   #8
I <3 Sushi
 
Spinning Sushi's Avatar
 
Trader Score: (21)
Join Date: Aug 2006
Location: SoCal
Posts: 3,984
johnbt86 Spinning Sushi
Send a message via AIM to Spinning Sushi
Quote:
Originally Posted by NoOdLe BoY View Post
shut up noob!!! if you were really wanted to help the guy then you would of told him that he really needs a wheelie bar for that beast of a swap.
Psh, what a n00b, every true JDM racer knows that you need a Kuhneutson Valve (http://kalecoauto.com/index.php?main...&products_id=9) when going turbo...
__________________

OMG IT SPINS!!
Spinning Sushi is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 07:29 AM   #9
Registered User
 
NoOdLe BoY's Avatar
 
Trader Score: (1)
Join Date: Jan 2007
Location: NyC
Posts: 1,234
Send a message via AIM to NoOdLe BoY
you sir have stumped me. i totally forgot about the "K" valve. "especially for motors with camshafts"
__________________
Quote:
Originally Posted by _kristi View Post
it actually makes me giggle every time i see it,
NoOdLe BoY is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 08:48 AM   #10
Out of NYC
 
nycgps's Avatar
 
Trader Score: (1)
Join Date: Jun 2005
Location: Planet Earth
Posts: 19,574
stfu all of u,

why u giving our new friend a hard time.

he dont need no swap from 7's Twin turbo swap.

he just need 2 Turbonator and he will get the same if not more HP out of it.

1 Turbonator can give him maybe around 30 hp. 2 is 60. thats enough for most people.
__________________
ロータリーエンジン
nycgps is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 11:02 AM   #11
oh yeah!
 
Trader Score: (1)
Join Date: Feb 2009
Location: Upstate SC
Posts: 480
hahaha this thread has incouraged me.
__________________
2004 VR rx8 gt loaded w/out nav

exoticspeed S1-T catback, blue AEM CAI, Tinted windows 30% sides 20% back, black OEM rims, Agency Power Mid-pipe =AMAZING

NACer4lyf is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 11:09 AM   #12
on his 3rd rx8
 
dozer's Avatar
 
Trader Score: (3)
Join Date: Dec 2006
Location: santa ana, ca
Posts: 6,810
Send a message via AIM to dozer
^+1, i shouldve thought about doing that a long time ago
dozer is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:26 PM   #13
I <3 Sushi
 
Spinning Sushi's Avatar
 
Trader Score: (21)
Join Date: Aug 2006
Location: SoCal
Posts: 3,984
johnbt86 Spinning Sushi
Send a message via AIM to Spinning Sushi
I <3 this thread.
__________________

OMG IT SPINS!!
Spinning Sushi is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:28 PM   #14
100% baller (finally!)
 
dondo's Avatar
 
Trader Score: (7)
Join Date: Jun 2007
Location: Seattle, WA
Posts: 5,427
i <3 you.
__________________
Turbo '04 Sunlight Silver 6spd GT RX8
Supercharged '04 Titanium Gray 6spd Touring RX8
Turbo '93 Chameleon 5spd FD RX7
vBGarage
dondo is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:29 PM   #15
What mawd bug?
 
Trader Score: (3)
Join Date: Aug 2007
Location: Surrey, B.C., Canada
Posts: 1,515
I <3 the OP.

He inspired me to put 6 turbos and one double-sized turbonator in my car.

So far I've done a quarter mile in 8.69696 seconds.
__________________
Quote:
Originally Posted by nycgps View Post
omg im an *** for telling u to learn o yes im such an *** omg this is aint my first rotary but i just dun no **** blah blah blah i dont know **** im such a baby i wanna ppl spoon feed me with stuff no matter milk or info just spoon feed me i dun search i dun look i just wanna u gimme answer omg
[SIGPIC][/SIGPIC]
tubingchamp is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:30 PM   #16
I <3 Sushi
 
Spinning Sushi's Avatar
 
Trader Score: (21)
Join Date: Aug 2006
Location: SoCal
Posts: 3,984
johnbt86 Spinning Sushi
Send a message via AIM to Spinning Sushi
Quote:
Originally Posted by dondo View Post
i <3 you.
I <3 you too...
Let's make out.
__________________

OMG IT SPINS!!
Spinning Sushi is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:39 PM   #17
100% baller (finally!)
 
dondo's Avatar
 
Trader Score: (7)
Join Date: Jun 2007
Location: Seattle, WA
Posts: 5,427
please, let's
__________________
Turbo '04 Sunlight Silver 6spd GT RX8
Supercharged '04 Titanium Gray 6spd Touring RX8
Turbo '93 Chameleon 5spd FD RX7
vBGarage
dondo is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:41 PM   #18
on his 3rd rx8
 
dozer's Avatar
 
Trader Score: (3)
Join Date: Dec 2006
Location: santa ana, ca
Posts: 6,810
Send a message via AIM to dozer
WTF! no love for me
dozer is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:42 PM   #19
100% baller (finally!)
 
dondo's Avatar
 
Trader Score: (7)
Join Date: Jun 2007
Location: Seattle, WA
Posts: 5,427
__________________
Turbo '04 Sunlight Silver 6spd GT RX8
Supercharged '04 Titanium Gray 6spd Touring RX8
Turbo '93 Chameleon 5spd FD RX7
vBGarage
dondo is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:46 PM   #20
What mawd bug?
 
Trader Score: (3)
Join Date: Aug 2007
Location: Surrey, B.C., Canada
Posts: 1,515
Can anyone help me install some exhaust BOV's? I have so much power and airflow my mufflers keep exploding when I rev past 10,000...
__________________
Quote:
Originally Posted by nycgps View Post
omg im an *** for telling u to learn o yes im such an *** omg this is aint my first rotary but i just dun no **** blah blah blah i dont know **** im such a baby i wanna ppl spoon feed me with stuff no matter milk or info just spoon feed me i dun search i dun look i just wanna u gimme answer omg
[SIGPIC][/SIGPIC]
tubingchamp is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:48 PM   #21
Turbo Member
 
Chris's Avatar
 
Trader Score: (10)
Join Date: May 2006
Location: Tampa, FL
Posts: 2,488
Send a message via AIM to Chris
um wtf is going on in this thread... i almost feel like im getting rick rolled when clicking on the thread title
__________________
-Chris
Greddy Turbo | Borla Exhaust | MAZDASPEED | Forgestar | AFE | Voodoo | COBB AP | Prosport | Sohn | HKS | BHR | RacingBeat | Racing Brake | TEIN | JL
formerly known as RWD+LSD=Zoom
Build Thread: http://www.rx8club.com/series-i-major-horsepower-upgrades-93/rwd-lsd%3Dzoom-gets-boost-213490/
Chris is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:49 PM   #22
Registered
 
shazy's Avatar
 
Trader Score: (0)
Join Date: Oct 2008
Location: Montreal,QC
Posts: 2,253
LULZ! You people are MEAN!!

Funny **** though... dayum.
__________________
Mods: Rotary Accents, BHR Ignition Kit, BHR Flywheel, Exedy Stage 2 clutch, gutted cat, airbox mod, Racing Beat Race Flash, Laser Iridium plugs, Rx8performance engine mounts
1/4 mile 96.7mph@14.55sec before tune

Quote:
Originally Posted by No More Oldsmobiles View Post
When the MS8 hears "Vtec just kicked in, yo," it thinks "who hit the brakes?"
shazy is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 03:57 PM   #23
I <3 Sushi
 
Spinning Sushi's Avatar
 
Trader Score: (21)
Join Date: Aug 2006
Location: SoCal
Posts: 3,984
johnbt86 Spinning Sushi
Send a message via AIM to Spinning Sushi
For all you thread crappers: If you don't have anything to contribute to OP then GTFO! I'm sick and tired of all your sarcastic remarks!

To OP: Don't listen to these guys, just make sure you also buy some blinker fluid since the power from the four turbos will suck all the juice out of your battery and will make your blinkers blink super slow on one side and super fast on the other. Just add blinker fluid to fix that problem.
__________________

OMG IT SPINS!!
Spinning Sushi is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 04:00 PM   #24
Registered
 
arghx7's Avatar
 
Trader Score: (0)
Join Date: Apr 2005
Posts: 655
I'll answer this one straight-faced.

The answer is no. It wouldn't bolt up due to the location of the exhaust ports. Besides, all the old Rx-7 turbos have dated designs.
__________________
1988 Rx-7 Turbo II, Garrett T04R etc
1997 Infiniti Q45 Touring
1999 Toyota Corolla
arghx7 is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 04:01 PM   #25
100% baller (finally!)
 
dondo's Avatar
 
Trader Score: (7)
Join Date: Jun 2007
Location: Seattle, WA
Posts: 5,427
i don't think he's reading anymore. too busy sourcing all these parts..
__________________
Turbo '04 Sunlight Silver 6spd GT RX8
Supercharged '04 Titanium Gray 6spd Touring RX8
Turbo '93 Chameleon 5spd FD RX7
vBGarage
dondo is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 04:01 PM
RX8Club
Mazda RX8




Paid Advertisement


 
 
 
Reply

Tags
blinker, fc3s, fluid

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Rx7 Turbo frankis72 Series I Aftermarket Performance Modifications 21 07-10-2009 04:40 PM
Is this a good deal?! 88 Rx7 Turbo madjon73 General Automotive 16 05-22-2009 07:34 PM
rx7 twin turbo or rx8? AZ-Rotary RX-8 Discussion 12 02-28-2008 12:46 PM
FS: 94 Rx7- Many mods. Single Turbo Etc. Boostin FD RX-8's For Sale/Wanted 0 04-06-2007 10:42 PM
Rx8 w Turbo in 05 n New Rx7 in 06 R888 Canada Forum 4 07-30-2004 12:48 PM


All times are GMT -5. The time now is 06:05 PM.


All content Copyright 2007 by Internet Brands, Inc.
Emails Backup